تاثیر برند

نیاز مصرف کنندگان به ساختمان

بخش دوم

مقدمه

تقویت قدرت خرید

رشد اقتصادی بالاتر،به تقویت قدرت خرید مردم منجر خواهد شد. این موضوع باعث می شود تا جامعه آسان­تر به برآورده کردن نیازهای خود بپردازد.

نیاز ساختمان در جامعه

یکی از نیاز­ها در سطح جامعه، نیاز به ساختمان است. برای تامین نیاز به ساختمان، جامعه نه تنها کارآیی ساختمان را مدنظر قرار می دهد:

  • بلکه به زیبایی آن نیز توجه می ­نماید.
  • یکی از موارد موثر در زیبایی ساختمان، رنگ بکار رفته در آن است.

امروزه تولید­کنندگان رنگ، رقابت شدیدی در جهت جذب مصرف­ کنندگان بیشر با یکدیگر دارند.

مزیت های رقابتی فروش رنگ

یکی از این تولیدکنندگان رنگ Dulux است. Dulux مزیت های رقابتی مختلفی بکارگرفته که باعث فروش رنگ­ های تولید شده می­شود.

  • علاوه بر مزیت های رقابتی،
  • تولیدکنندگان رنگ به تحقیق و بررسی فاکتورهای مؤثر بر تصمیم به خرید مصرف­ کنندگان روی آورده و در حال انجام این تحقیقات می­ باشند.
پاسخ به سؤال مصرف کنندگان

به صورت جزئی­ تر، شرکت ­ها نیاز دارند تا پاسخ به سؤال­ های: چه ­چیزی، چه­ مقدار، چرا، چگونه، کجا و چه زمانی در خصوص خرید تولیدات خود توسط مصرف­ کنندگان را بدانند  (Zeithaml,1988)

چه مواردی در خرید مصرف کنندگان مؤثر است؟
  1. در زندگی روزمره، هرفرد به دفعات تصمیم به خرید محصولاتی می گیرد. زیثامل (Zeithaml,1988) بیان میکند که تصمیم به خرید متاثر از فاکتورهای درونی و بیرونی است که بر روی مصرف ­کنندگان برای خرید یک کالا و استفاده حداکثری از منابع خود تأثیر می گذارد.

  2. براساس گفته ­ها وکینز و مادرزبو (Howkins & Mothers baugh,2010)، برخی از فاکتورهای تأثیر­گذار بر تصمیم به خرید توسط خریدار عبارتند از: محصول، برند، قیمت و خدمات پس از فروش. مونرو (Monroe,2002) تأکید می­ نماید که تصمیم­ های خرید روندی از پذیرش برندهایی از محصول می ­باشد.

تاثیر برند در تصمیم خرید مصرف کننده

با در نظرگرفتن پارامتری مختلف تأثیرگذار بر تصمیم به خرید، باید در نظر داشت که تصویر ذهنی مصرف­ کننده از برند تأثیر بسزایی در رفتار مصرف­ کننده خواهد داشت.

تصویر ذهنی مصرف­ کننده از برند کالا،­تأثیر بالایی در روند تصمیم­ گیری خرید مصرف­ کننده دارد.(Mardikaningsih & Sinambela,2016) .

براساس بررسی چنگ پینگ (Chang-ping,2017) و اَمرون (Amron,2018) تصویر ذهنی مصرف­ کننده از برند نقش بسزایی در تصمیم به خرید دارد.

ماندگاری برند در ذهن

برند، اغلب در شرایطی در ذهن مصرف­ کننده می ­ماند که کیفیت، قیمت و ارزش انتظاری مورد نظر مصرف کننده، وی را قانع نموده باشد. (Darmawan,2010) تصویر برند در ذهن مصرف­ کننده یک کالای مرغوب که توسط مصرف­ کنندگان مورد توجه قرار گرفته است ، می­تواند باعث تقویت ارتباط عاطفی بین مصرف­ کنندگان و برند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب