تاثیر برند

بخش سوم

فاکتور اصلی در خرید مصرف کننده

قیمت یکی از فاکتورهایی است که در تصمیم به خرید مصرف کننده موثر است.

قیمت عبارت است از میزان پولی که مصرف کننده در قبال کالا می پردازد (kutlerand  Armstong ,2012)  با افزایش تولیدکنندگانی که همواره سعی در برآورده کردن نیاز و ترجیحات مصرف کنندگان دارند، هر شرکتی باید در خصوص قیمت گذاری کالاهای خود با دقت و احتیاط رفتار نماید تا در بازاریابی محصولات خود موفق شود ( Sinambel et al.,2019 )

تاثیر قیمت در خرید مصرف کننده

مطالعات انجام شده بوسیله Hanzaee  , Yazd  در سال 2010،  Iwarere , Fakokunde در سال 2011,  oghajafor  و همکارانش در سال 2012 , Sinambel در سال 2017 نشان میدهد که قیمت تأثیر مستقیمی در تصمیم به خرید مصرف کنندگان دارد.

کیفیت شامل چه پارامترهایی می باشد

یکی دیگر از فاکتورهایی که در تصمیم به خرید موثر است،  کیفیت محصول است. قبل از تصمیم گیری برای خرید، مصرف کنندگان معمولا کیفیت محصول را بررسی می­نمایند.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط Katler , Armstrong در سال 2012، کیفیت یک محصول عبارت از توانایی آن در کارایی مورد انتظار از آن است.

این قابلیت ها عبارتند از: دوام و ماندگاری، قابلیت اطمینان از آن، دقت ودرستی عملکرد آن، آسانی بکارگیری و تعمیرات آن و همچنین ویژگی­های کلی محصول.

تاثیر کیفیت محصول در خرید مصرف کننده

مطالعات انجام شده بوسیله Sata در سال 2013 و Tan و همکارانش در سال 2015 بیان میدارد که کیفیت محصول تأثیر مستقیمی در تصمیم به خرید آن دارد.

تصمیم به خرید، آخرین فعالیت مصرف کننده قبل از خرید واقعی و انتخاب برند یک محصول است. این مرحله برای ادامه حیات یک تولید کننده، یک مرحله حیاتی محسوب می شود.

بنابراین، انجام تحقیقات در این مورد بسیار مهم است.

این تحقیق به منظور تعیین نقش تصویر برند در ذهن مشتری، قیمت و کیفیت کالا در تصمیم به خرید از محصولات رنگ ساختمانی برند Dulux انجام شده است.

روش تحقیق

این تحقیق کمی بر روی جمعیت ساکن در شهر سوربایا کشور اندونزی که از محصولات رنگ برند Dulux استفاده کرده اند انجام شده است.

روش نمونه گیری استفاده شده، روش نمونه گیری تصادفی است. تعداد نمونه استفاده شده، 100 نفر می باشد.

در این تحقیق از روش رگرسیون چندگانه به همراه انجام آزمون های T و F و آزمون ضریب تعیین استفاده شده است.

به منظور سنجش اعتبار داده های تحقیق، آزمون های فرض کلاسیک که شامل آزمون نرمان بودن داده ها، آزمون ناهم واریانسی،  آزمون خود همبستگی و آزمون هم خطی است برای این دادها انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب