نیاز مصرف کنندگان به ساختمان

ترجمه مقاله ای که عنوان و نویسندگان آن در زیر آورده شده است،در بخشهای مختلف، در سایت و صفحات شرکت صنایع عارف شیمی در شبکه های اجتماعی منتشر میشود.

از آنجایی که به نظر میرسد در صنعت رنگ و چسب ایران به تحقیقات بازاریابی، آنچنان که باید پرداخته نشده است،  امیدواریم تا با استفاده از مدل های انجام شده اینگونه تحقیقات در سایر کشورها و توسط سایر برندها و استفاده صحیح از نتایج آن، شاهد بهبود کیفی محصولات، کاهش هزینه های غیر ضروری و افزایش بهره وری در تولید رنگ و چسب ایران باشیم.

Jurnal Simki Economic, Vol 4, Issue 2,2021, Page 150-160

Dulux Wall Paint Purchase Decision: The Role of Brand Image, Price, And Product Quality on Consumer Behavior of Paint Products

Mohammad Djaelani , Didit Darmawan

Mohammaddjaelani@gmail.com , dr.diditdarmawan@gmail.com

Program Studi Teknik Sipil

Program Studi Manajemen

Universitas Sunan Giri Surabaya

Universitas Mayjen Sungkono

                                                                                                                                                                                                          سیدحسام تولیتی

                                                                                                                                                                                                            مدیر بازاریابی

                                                                                                                                                                                                                 شرکت صنایع عارف شیمی

عنوان :

تصمیم گیری خرید رنگ ساختمانی برند Dulux: تاثیر تصویر برند، قیمت و کیفیت محصول در رفتار مصرف کننده محصولات رنگ ساختمانی.

بخش یک

چیکده

افزایش رشد اقتصادی بر نیازهای مصرف کننده تاثیر می گذارد. نیاز مصرف کنندگان به ساختمان نه تنها به کارایی بلکه به زیبایی آن نیز وابسته است.یکی از این عوامل زیبایی ساختمان، رنگ آن است.

هدف این مطالعه برآورد میزان تاثیر تصویر برند، قیمت و کیفیت محصول در تصمیم گیری خرید توسط مصرف کننده است.

جامعه مورد مطالعه در این تحقیق، مصرف کنندگان رنگ ساختمانی برند Dulux در شهر سوربایا (Surbaya) اندونزی است. نمونه آماری این مطالعه شامل  100 نفر است که مورد پرسش واقع شده اند.

از روش نمونه گیری تصادفی به عنوان روش نمونه گیری در این مطالعه استفاده شده است.

روش تحلیل استفاده شده در این تحقیق، رگرسیون خطی چندگانه (Multiple Linear Regression) می باشد.

نتایج بدست آمده نشان میدهد که تصویر برند، قیمت و کیفیت محصول هر کدام به تنهایی تاثیر قابل توجهی بر تصمیم گیری خرید توسط مصرف کننده دارند.علاوه بر این، تصویر برند، قیمت و تصیم خرید نقش مهمی در تصمیم گیری خرید همزمان سایر محصولات دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب