رنگ سال 2024 چیست؟ رنگ سال 1403 شرکت پنتون

رنگ سال 2024 موسسه پنتون، رنگ سال 1403 چیست؟

رنگ سال 2024 چیست؟

رنگ سال 2024 در ماه دسامبر (اواخر پاییز) اعلام شد. انتخاب رنگ سال یک فرآیند ذهنی و خلاقانه است که اغلب تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند گرایش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و طراحی قرار دارد. سازمان های مختلف، کارشناسان طراحی و مقامات رنگ ممکن است روش های خاص خود را برای انتخاب رنگ سال در نظر بگیرند. پنتون (Pantone) یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در این زمینه محسوب می شود. این شرکت در صنعت طراحی و کارشناسی رنگ در سطح دنیا بسیار تاثیرگذار است.

رنگ سال 2024 (رنگ سال 1403)

شرکت پنتون رنگ «هلویی مخملی» (Peach Fuzz)،هلویی ملایم یا صورتی هلویی را به عنوان رنگ سال 2024 معرفی کرده است. البته شرکت های دیگری هم رنگ سال 2024 را طبق فاکتور های مد نظر خود انتخاب و اعلام کرده اند. به عنوان مثال شرکت بنجامین مور (Benjamin Moor) رنگ «آبی نوا» (Blue Nova) را به عنوان رنگ سال 1403 معرفی نموده است. یا شرکت WGSN که یک موسسه معتبر جهانی در زمینه رنگ شناسی محسوب می شود رنگ «زرد آلوی له» (Apricot Crush) را به عنوان رنگ سال تعیین کرده است.

رنگ سال 2024 موسسه WGSN، رنگ زردآلوی له شده. رنگ سال 2024 شرکت بنجامین مور، رنگ آبی ملایم

فاکتورهای انتخاب رنگ سال 2024

  1. روندهای جهانی: بررسی روندها در صنایع مختلف از جمله مد، طراحی، هنر و فناوری به شناسایی رنگ هایی که با فضای فرهنگی کنونی منطبق هستند، کمک می کند.
  2. اقلیم اجتماعی و سیاسی: رنگ ها را می توان برای بازتاب یا پاسخگویی به فضای اجتماعی و سیاسی جامعه و در سطح بین المللی انتخاب کرد. برای مثال، با انتخاب یک رنگ خاص، حس آرامش، امید و خوش بینی در مخاطبین بر می انگیزند.
  3. تأثیرات محیطی: گاهی اوقات رنگ ها با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی انتخاب می شوند. انتخاب رنگ ها، با الهام از طبیعت و یا موضوعات مرتبط با مسائل حفظ محیط زیست به همین منظور است.
  4. نمایش های مد و طراحی: رویدادهایی مانند هفته های مد و نمایشگاه های طراحی، گرایش های رنگی در حال ظهور را به نمایش می گذارند. مشاهده آنچه طراحان در سیکل فشن یا خطوط تولید جدید استفاده می کنند می تواند بر انتخاب رنگ سال تأثیر بگذارد.
  5. ترجیحات مصرف کننده: درک اینکه چه رنگ هایی در ذهن مصرف کنندگان طنین انداز می شوند و احتمالاً در بازارهای مختلف محبوب هستند بسیار مهم است. معمولا نظرسنجی ها، تحقیقات بازار و تحلیل رفتار مصرف کنندگان را برای شناسایی علاقه مندی مردم در نظر می گیرند.
  6. تأثیر روانی: رنگ ها می توانند تأثیرات روانی بر خلق و خو و احساسات افراد داشته باشند. رنگ انتخاب شده ممکن است با هدف برانگیختن احساسات یا پاسخ های خاص معرفی گردد.
  7. اجماع متخصصین: برخی سازمان ها برای تصمیم گیری جمعی در مورد رنگ سال به تخصص گروهی از طراحان، کارشناسان رنگ و تحلیلگران روند تکیه می کنند.

موسسه رنگ پنتون

شرکت رنگ پنتون، موسسه پنتون انتخاب رنگ سال

موسسه رنگ پنتون یک بخش از Pantone LLC است، شرکتی که بیشتر به دلیل سیستم تطبیق رنگ (PMS) شناخته می شود. سیستم تطبیق رنگ پنتون یک سیستم بازتولید رنگ استاندارد است که به طور گسترده در صنایع طراحی و چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. پنتون مسئولیت انتخاب “رنگ سال” و ارائه خدمات مشاوره و پیش بینی روند رنگ را بر عهده دارد.

خدمات پنتون (در معرفی رنگ سال 2024)

  • انتخاب رنگ سال: موسسه پنتون هر ساله رنگی را انتخاب می کند که به اعتقاد آنها منعکس کننده روندهای فرهنگی، اجتماعی و هنری جامعه است. این رنگ اغلب در صنایع مختلف از جمله مد، طراحی داخلی، طراحی گرافیک و طراحی محصول تاثیرگذار است.
  • پیش بینی روند رنگ: موسسه رنگ پنتون روندهای جهانی رنگ را تجزیه و تحلیل کرده و بینش هایی را در مورد استفاده از رنگ در صنایع مختلف ارائه می دهد. این امر شامل پیش بینی روند رنگ برای فصول و سال های آینده است.
  • خدمات مشاوره: پنتون به شرکت ها و صنایع مختلف خدمات مشاوره ای ارائه می دهد. این مشاوره معمولا شامل کمک به کسب‌وکارها در انتخاب رنگ‌ها برای برندسازی، توسعه محصول و استراتژی‌های بازاریابی بر اساس تخصص آن ها در روان‌شناسی رنگ‌ها  می باشد.
  • آموزش رنگ: پنتون منابع آموزشی در زمینه تئوری رنگ، روانشناسی و کاربرد آن ها را از طریق پلتفرم های مختلف خود فراهم و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.

رنگ سال 2024 پنتون معمولا به طور گسترده در رسانه ها پوشش داده می شود. به همین دلیل، این انتخاب بر  طراحی و توسعه محصولات در بسیاری از زمینه های خلاقانه تأثیر می گذارد. علیرغم تأثیرگذاری مؤسسه رنگ پنتون، سازمان ها و موسسات رنگ شناسی دیگری نیز در بحث و انتخاب رنگ های سال در صنایع مختلف مشارکت دارند.

رنگ سال ۲۰۲۴ توسط موسسه رنگ پنتون، رنگ هلویی مخملی است. این رنگ بلافاصله بعد از معرفی، مورد استقبال مخاطبین و علاقه مندان در سراسر دنیا قرار گرفت. رنگ هلویی مخملی، الهام گرفته از طبیعت، الهام‌بخش احساس تعلق، خود تنظیمی و رشد مجدد است. این رنگ استثنایی فضایی آرامش‌بخش را برای بودن، احساس‌کردن، بهبودی و شکوفایی فراهم می‌کند.

تاثیرات رنگ سال

انتخاب رنگ سال 1403 (2024 Color)می تواند تأثیرات مثبت متعددی بر صنعت مد داشته باشد. این فرآیند به طرق مختلف بر طراحان، خرده فروشان و مصرف کنندگان برندینگ پوشاک جهان تأثیر می گذارد:

  • تنظیم روند:

رنگ سال به عنوان راهنمای تعیین روند برای طراحان عمل می کند. این کار به تعیین جهت طراحی برای مجموعه ها در آینده کمک کرده و یک نقطه کانونی برای بیان خلاقیت ها فراهم می نماید. طراحان اغلب رنگ انتخابی را در طرح های خود وارد می کنند. تولیدکنندگان با بکارگیری رنگ سال در محصولات خود، به زیبایی شناسی منسجم و به هم پیوسته در برندهای مختلف کمک می نمایند.

  • مجموعه های هماهنگ:

طراحان، خرده فروشان و خانه های مد ممکن است رنگ سال را در مجموعه های فصلی خود بگنجانند. این هماهنگی باعث ایجاد حس وحدت و انسجام در صنعت مد و فشن می شود و تعامل با آخرین روندهای طراحی را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند.

  • تعامل با مصرف کننده:

اعلام رنگ سال باعث ایجاد هیجان و علاقه در بین مصرف کنندگان می شود. علاقه مندان به مد و خریداران ممکن است مشتاق این باشند که ببینند رنگ انتخابی چگونه تفسیر و در لباس، لوازم جانبی و محصولات زیبایی ادغام می شود. این پیش‌بینی می‌تواند باعث تعامل و علاقه مصرف‌کننده به عرضه‌های مد جدید گردد.

  • فرصت های بازاریابی و برندسازی:

رنگ سال فرصت های بازاریابی و برندسازی را برای شرکت های مد فراهم می کند. آن‌ها می‌توانند از این روند برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی، تبلیغات و عرضه محصولاتی که با رنگ انتخابی همسو هستند، استفاده کنند. این ویژگی می تواند دید و جذابیت برند را افزایش دهد.

  • خرده فروشی:

خرده فروشان اغلب از رنگ سال برای تعیین استراتژی و تصمیمات تجاری خود استفاده می کنند. نمایشگرهای فروشگاه ها، لباس‌های ویترین و مواد تبلیغاتی را می‌توان برای نمایش محصولاتی با رنگ‌های پرطرفدار طراحی کرد. این اقدامات، تجربه خریدی منسجم و جذاب را در مشتری ایجاد می نماید.

  • تأثیر بر خریدهای مصرف کننده:

مصرف کنندگان، تحت تأثیر روندها و تمایل به به روز ماندن، ممکن است تمایل بیشتری به خرید اقلام با رنگ سال را داشته باشند. علاقه مردم به انتخاب های همسان با یکدیگر، باعث افزایش فروش و موفقیت کلی برندهای مد کمک می کند.

  • تاثیر جهانی:

رنگ سال به منطقه یا بازار خاصی محدود نمی شود. این رویداد تأثیر جهانی دارد و بر روند مد و انتخاب ها در مقیاس بین المللی تأثیر می گذارد. نفوذ جهانی رنگ سال پنتون به ویژه برای برندهای مد با پایگاه مشتریان گسترده بسیار مهم است.

به طور خلاصه، انتخاب رنگ سال به تنظیم روندها، پرورش خلاقیت و افزایش سرزندگی کلی صنعت مد کمک می کند. حس یکپارچگی، هیجان و انتظار در مشتری و تأثیر مثبتی که بر طراحان، خرده فروشان و مصرف کنندگان دارد، همگی از پیامدهای مطلوب انتخال و اعلام رنگ سال به شمار می روند.

کد رنگ سال 2024 (RAL Color 2024) را می توانید در جدول رال رنگ کلاسیک مشاهده کنید. عارف شیمی، بزرگترین تولید کننده رنگ های پلاستیک و نیم پلاستیک در ایران، همگام با تکنولوژی و مد روز تمامی نیاز شما را از صفر تا صد در زمینه انتخاب رنگ و رنگ آمیزی ساختمان تامین می نماید.

با ما همراه باشید.

 

 

5/5 - (8 امتیاز)

18 پاسخ

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


سبد خرید